در راستای توسعه پایدار و همچنین ایجاد سازوکاری برای سنجش و ارزیابی توان ایجاد ارزش در کوتاه مدت و بلندمدت، و متعاقباً پاسخگویی مؤثر و به موقع به تعهدات قانونی شرکت مربوط به رعایت الزامات مواد 39 ،40 و 41 دستورالعمل حاکمیت شرکتی ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 18 مهر 1401 )شرکت گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس خود را عضوی مسئول در فضای کسب و کار کشور دانسته و همواره نسبت به نقش و جایگاه خود در عرصه توسعه پایدار آگاه بوده است. رویه پایداری شرکت گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی خلیج فارس ، دربرگیرنده رویکردهای مدیریتی، عملکرد و دستاوردهای این شرکت در مدیریت یکپارچه مسئولیتهای اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی و تاثیر آن بر کسب و کار شرکت میباشد.
پايداري شرکت را می توان به عنوان "تأمین نیازها ي ذينفعان مستقیم و غیرمستقیم شرکتها بدون به خطر انداختن توانايی آن در تأمین نیازهاي ذينفعان آينده نیز تعريف کرد "
گزارشگري پايداري نتیجه دستاوردهاي محیطی، اجتماعی و اقتصادي يک شرکت است و نشان می دهد که واحد تجاري با در نظر گرفتن اين موضوع ها، چگونه طرح هاي توسعه خود را در آينده اجرا خواهد کرد.
پايداري اقتصادي : پايداري اقتصادي علاوه بر تاثیر بر سیستم هاي اقتصادي در سطح محلی، ملی و جهانی، به تاثیر اقتصادي يک شرکت بر ذينفعان خارجی و داخلی آن مربوط می شود. شرکتها براي اينكه ازنظر اقتصادي پايدار باشند بايد در سطح خرد با به حداقل رساندن هزينه ها و به حداکثر رساندن سود و بازده سهامداران عملكرد خوبی داشته باشند.
بنابراين، بعد اقتصادي پايداري تنها به سودآوري اشاره نمی کند. بلكه مربوط به تامین جريان هاي نقدي است که براي حفظ نقدينگی و بازده ثابتی بیش از متوسط سود سهامداران کافی است. به همین ترتیب، پايداري اقتصادي شامل سود و بازده سهامداران و همچنین عملكرد بازار سهام و نسبتهاي مالی می شود.
پايداري زيست محیطی: پايداري زيست محیطی بر اين اساس است که منابع محیطی محدود هستند و بنابراين شرکت ها نیاز به اصلاح، بازطراحی و بازسازي فعالیتهاي خود دارند تا تاثیر منفی محیطی آنها را به حداقل برسانند. موارد مهمی که پايداري زيست محیطی به آنها می پردازد شامل صرفه جويی در منابع، کاهش ضايعات و کاهش مصرف مواد خطرناک است. پايداري زيست محیطی شرکت از طريق اجراي روش هاي زيست محیطی در عملیات روزمره و روش هاي برنامه ريزي استراتژيک آشكار می شود.
پايداري اجتماعی: بعد اجتماعی پايداري به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت CSR در نظر گرفته می شود. پايداري اجتماعی مسئولیتهاي شرکتها را در قبال جامعه توصیف می کند و شامل مواردي در زمینه کاهش فقر و بیماريها، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و رفاه عمومی جامعه است.